tisdag 22 april 2008

Ögonblick går fort ibland...



Igår var jag på väg in till ett litet jobb för länsförsäkringar och hade självklart kameran bredvid mig i bilen.
Dock var den nerpackad i väskan, linslocket var på, manuell exponering samt iso 1600.
Ser en polisbil stå i vägkanten, så jag saktar in och i diket ligger en älg och tittar,en polis står på vägen och ser på älgen.
Hmm.. tänker jag och börjar langa fram kameran samtidigt som polisen lyfter pistolen.
Rackarns vilken bild det här skulle kunna bli tänker jag, frenetiskt skruvande på kameran samtidigt som polisen hinner skjuta fyra skott på älgen.
Ute ur bilen med kameran klar fem sekunder för sent.
Dessa tre bilder är alltså tagna lite för sent...
Från och med igår morse kommer kameran alltid ligga färdiginställd på passagerarsätet när jag åker bil.
F-N vad irriterande att missa ögonblick så där!

Inga kommentarer: