onsdag 31 december 2008

Gott nytt år!!!

Japp. Sista dan på året, fast i detta yrket innebär det förståss inte att man är ledig bara för det...
Utomhusfoto på bröllop halv tre och sen snickra lite till i nya studion innan det blir dags att slappa lite.

Men jag tänkte ändå våga mig på att summera året lite snabbt.
Första hela året med egna företaget eftersom jag startade det en bit in i 2007 och jag finns fortfarande kvar. Alltså slapp jag undan den mördande statistiken för småföretag :D
Mitt bildspråk har fortsatt utvecklas mot en all mer reklamig stil, samtidigt som jag fått möjligheten att blanda upp med en hel del press och mode, samt förståss alla vackra brudpar och gulliga bebisar som poserat framför kameran under året.

Bytte även kamera i början på året när Nikon släppte sin fantastiska D3, vilken har öppnat en hel del dörrar som tidigare tycktes helt omöjliga att slå in. En ljuskänslighet på 6400 iso med helt ok bildkvalitet gör helt plötsligt att man kan fota i dunkla kyrkor, få 99% av bilderna från en spelning knivskarpa plus att den stora sensorn och de nya objektiven gör bilderna så där krispiga som jag alltid velat ha dem.

Oslo blev även det ett nytt tillskott för året i samarbetet med Pia Tvaeraen på Pia design. Eftersom jag var kille och fotograf så tyckte hon att jag skulle fota underkläder åt henne... Hade aldrig provat det förut, men det var roligare än jag trodde och bra blev det med. Nästa sväng till grannlandet blir nästa Lördag igen :)

Och slutligen är det väl flytten till Karlstad som äntligen blev av. Visst har det väl funkat att sitta i Molkom, men ärligt talat har studion knappt använts utan mest fungerat som lagerlokal.
Tanken med den nya lokalen är att bredda verksamheten ytterligare samt att även kunna ha öppet för kundbesök.
Behöver ni produktfoto eller fota hela personalgruppen är det bara att hoppa in på Tingvallagatan.
Retuch kommer jag i framtiden att göra i lokalen, vilket innebär att jag kommer att finnas på plats minst några timmar varje dag.

Tack alla glada människor för gott samarbete under året som gott!

3 kommentarer:

Unknown sa...

På nyårsafton var jag också i Karlstad och plåtade bröllop. Vart höll ni hus i kylan? Spännande att se dina bilder kontra mina;)

Jag letade lite efter din studio när jag passerade där borti men jag fattade inte vart den låg. Ska kolla upp på kartan. Gott nytt år!!!

Unknown sa...

Så, nu vet jag! Häftigt! Så centralt!!! Lyllos! Stort stort grattis. När får vi komma på inflyttningkalas?

Martin sa...

Fan vad skojigt! Var ute i Älvsbacka på isen. Gjorde inte så många bilder dock, för det var så rackarns kallt att bruden höll på att bli en isbit...

Ska fixa på Söndag kväll/natt och Måndag. Första plåtningen är på Tisdag, så då tänkte jag försöka ha det mesta klart :D
Men, hmm... Jag slår en pling sen...