onsdag 11 februari 2009

Produktfoto



Produktfoto är något som jag länge funderat på att ta tag i på allvar, men det har som aldrig riktigt funnits tid.
När det nu för en gångs skull finns det har jag insett att det är riktigt kul!
Visst har jag gjort en hel del sådana jobb förut, bl.a. Löfbergs lila och div. industriföretag, men det har alltid varit så bråttom att jag aldrig riktigt fått tid att reflektera över själva fotot.
Ljussättning för produktfoto är nämligen en hel vetenskap.

Men, men. Tog min allra käraste ägodel, my preccciossss D3 och gick loss lite.
Så här bidde det. Klicka på bilden för större version.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Ser bra ut!!

Martin sa...

kiitos paljon!

Mamasnest sa...

WOW, en sådan vill jag ha! *dreglar* Undra vad min käre man skulle säga om jag började be om det?! ;-)
Jag får nöja mig med min D40, den duger bra till mig än så länge!

Martin sa...

Helt klart. D700 kostar ju inte heller så mycket, fast allt är ju relativt...
Har man det inte som jobb är det en rätt vansinnig investering hur som helst.

Mamasnest sa...

Dessutom gjorde jag nyss bort mig genom att slarva bort linsskyddet på semesterns första dag. Det hela slutade med att en lömsk indier hade lurat på maken(mig) en jättedyr lins. :-D Jag var nöjd, men maken hotade med att jag inte skulle få mer oxfilé på resan.
Att kräva en dyr kamera just nu ligger alltså inte så nära...

/ Jill (om du inte visste vem jag var tidigare)

Martin sa...

Insåg att du var Jill när jag kikade in på bloggen :D
Haha, bara till att skicka Greggan på lite extra jobb ;)

Anonym sa...

Riktigt fin ljussättning!

Nu när du har lärt dig hur du skall göra kan du ju säga till om du vill ta riktiga bilder på en riktig kamera så kommer jag förbi med min. ;o)

/Peter

Ps
Om din D3:a är med på korten så tog du dem med...?