torsdag 23 april 2009

Göteborg på Lördag...

Ska iväg till Göteborg och plåta en massa brudbuketter med tillhörande brud på Lördag.
...och jag som för ett tiotal år sedan yttrade något i stil med "-jag ska aldrig fota ett bröllop"... hahaha så GRYMT fel jag hade då ;)

Brudpar har sedan dess fotats HUR många som helst. Vanliga kära brudpar, låtsaspar till modereportage, framsida till bröllopsmagasin, reklamkampanjer för accessoir-företag med handplockade modeller från sverige och Kurdistan, i regn och rusk, sol och snö och till och med i universitetsbiblioteket...

Min tanke och ambition när jag köpte min första systemkamera för, ja nu vill jag nästan mörka min ålder lite, så vi kallar det x antal år sedan, var att bli action- och resefotograf.
Jag skulle jobba säsong för lonely planet och sen skulle jag fota snowboard och mountainbike samtidigt som jag själv skulle snika mig ett och annat åk.

Nu var det väl inte riktigt så det blev, men lika glad är jag för det. Skulle vara fullständigt omöjligt att få träffa min lille tokige son annars, så vad fasen.
Ja, ok då. Jag fotar bröllop och tycker det är kul.
Hur många vuxenpoäng drog jag in där? ;)

Inga kommentarer: