tisdag 11 december 2007

22+8=23?



Tja... Så har man fyllt 23 igen då.
Åttonde gången närmare bestämt. På raken.
Min lille grabb påstår att jag fyllde nåt helt annat än 23, fast han kan ju förståss inte räkna så bra ännu.
Själv kan jag ju inte heller räkna så bra. Ni som känner mig skrattar ju mest åt mina "fantastiska" mattekunskaper.

Hur som helst kände jag att det var dags att summera ett riktigt bra arbestår.
Det hela började väl egentligen när en arbetskamrat (Olof) sa att jag aldrig kommer att bli någon riktig fotograf så länge jag jobbar på kommunen.
Sedan ledde det ena till det andra och jag fick genom nämnde arbetskamrat ett jobb för Löfbergs Lila.
Fria händer, bara det passade in i "Din stund"-serien.
Sedan tuffade det liksom på. Jag sa upp mig från jobbet, plåtade mängder med bröllop under sommaren, utvecklades förståss en del tack vare allt detta fotande på lördagarna och så började de andra delarna av fotandet att falla på plats.

Så är man då här nu.
Fotar som aldrig förr och har världens roligaste jobb.
Ena dan fotar man bebisar, nästa avgasrör och ibland reklam och fashion.
Tack som bara den alla som har hjälpt mig på vägen, alla som stått framför min kamera , alla som stått bakom densamma och hjälpt till med det ena och det andra. Erika förståss med det grymma maket.
Spenat, Motherland och Lucky Lane mfl.
Även alla ni grymt generösa fotografer som hjälpt till med tips och idéer.
(Kan ju inte skriva här vilka ni är, för då snor ni bara mina kunder ;-)
Nej, nu får det vara nogbabblat, fast man fyller ju bara 23 en gång. Eller var det åtta?

2 kommentarer:

Unknown sa...

GRATTIS!! Du är fantastisk!

Martin sa...

Du är så snäll du.
Skulle vi öppna en gemensam studio skulle det ju bara bli en massa skitsnack och superlativ om varandras plåtande ju ;-)