torsdag 21 februari 2008

Klick-Vrrr...



Oj så nostalgiskt det kan kännas att fota med film!
Lite av en slump så kom det sig att jag helt plötsligt kom över en sån där riktigt mysig kamera.
När jag började fota -96 (ja, okej. Jag är inte 22 längre), så var detta kameran alla skulle ha. Nikon F5.
Nu, tolv år senare så är det helt andra saker som gäller, men det är kul att plåta med den ändå.
Man tänker liksom efter lite mer innan man trycker på knappen. Det hörs hur spegeln fälls upp och ner och motorn drar fram filmen.
Kan tänka mig att en raggare känner likadant när han kör en gammal Cheva på stan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt.. jag håller ögonen öppna efter en Motsvarande Canon jag.. typ 1D n eller va den heter.. :D vore kul som tusan :D

Martin sa...

Jo, de är ruggigt billiga nu...
Hade en Pentax 6x7 också förut med en spegel stor som en laggårdsdörr.
Rackarns vad nostalgiskt det vore med en sån med...