onsdag 2 december 2009

Min bil tycker inte om vintern.

Ok. Inte jobbrelaterat som det brukar vara, men knäppt...

Vi skulle iväg till dagis i morse och låset på bilen hade frusit, men det gick att öppna ena bakdörren med fjärrkontrollen.
Sagt och gjort. klättrade in och drog igång bilen, klättrade ut igen för att skrapa rutorna när dörren slog igen, tätt följt av ett "Vrrrrr"-ljud.

Bil-f-n var låst och gick på tomgång. Fjärren fungerar uppenbarligen INTE när nyckeln sitter i tändningen och låset var fruset...
Efter tjugo minuters springande med tändare och varmatten i påsar lyckades jag ääääntligen bryta mig in i bilen, som då var rejält uppvärmd.

Nu är det bara att se fram emot en lång och spännande vinter...

8 kommentarer:

Amandula sa...

Låter som en släkting till min förra bil - Bettan :D

erika storm hilmersson sa...

Martin !!!!
Det var väl bra onödigt :)
K / erika

Martin sa...

hahaha jag vet.
Skafan cykla resten av vintern i ren protest mon den jäkla skitbilen.
Ville tycker att "skroten-låten passar bra att lyssna på i pappas bil"

Erika storm hilmersson sa...

Instämmer helt med din son !

Martin sa...

tyst med dig kvinna! ;)

Unknown sa...

ohla la la...har aldrig hört en sån bilhistoria tidigare. Låter scary.

Martin sa...

hehe jo. Jag är ju glad att inte Ville satt i bilen när den gick i baklås...

Tesa sa...

En kollega råkade ut för nåt liknande med sin volvo en gång i tiden. Hon låste upp passagerardörren istället, satte bilen i tändningen och stängde dörren...
Det slutade med att mannen fick komma med extranyckeln en halvtimme senare.

Kan det vara så jäkligt att du har en Volvo?