onsdag 9 juni 2010

bildspel för NWT


Efter att "mina egna" plåtningar på studenter i studion var avklarade bar det av till NWT för att göra ett bildspel på studentbalen.
Uppdraget bestod i att plåta glada studenter när de anlände till balen på Nöjesfabriken.
Eftersom jag ska jobba en del för tidningen i sommar såg jag det lite som ett genrep. Kul, men ovant och ärligt talat ganska svårt...
Jag är ju helt van att ha total kontroll på ljus och modeller, men här var det bara att fånga ögonblicken som passerade. Ingen chans att säga "gör om det du just gjorde, men titta in i blixten den här gången".
Glädjetårarna och de där spontana reaktionerna ser bara äkta ut en gång. Folk kliver inte ur bilarna som jag vill och deras uppmärksamhet ligger inte på min lins.
Hoppas ni gillar bildspelet i alla fall :D

Inga kommentarer: