tisdag 24 juni 2008

Arvikafestivalen

Snart är det dags för Värmlands festival.
Jag har faktiskt aldrig varit på den förut, så det ska bli riktigt kul!
Många bra band plus att jag får ta med mig kameran precis överallt på hela området...

Vi hade möte idag med NWT och bestämde vem som ska göra vad. Nu råkar jag vara ensam fotograf, så där blir det ju inga frågetecken direkt ;-)
Sen kommer jag även att jobba för Scanpix, som i sin tur säljer bilder till de flesta tidningarna, så man skulle nästan kunna kalla det lite av ett monopol...

Ska bli riktigt kul det här och en liten break från att alltid försöka arrangera så perfekta bilder som möjligt. Förmodligen så kommer det att göra att man uppskattar rena, snygga lokaler ännu mer efter nästa helg ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Behöver du en assistent...? ;o)

/Peter

Martin sa...

självklart!
Fasst i så fall till svältlön ;-)

Anonym sa...

vad exakt är en svältlön? och är det heltid eller deltid? :D

Martin sa...

Nej, Helt ärligt så har jag inte råd att anlita någon assistent, så med svältlön menas just det.

Tror väl inte att praktikplatser och sånt existerar längre heller...
Sen jobbar jag väldigt mycket hemifrån med photoshop, så det skulle nog inte vara så spännande annat än på själva plåtningarna.
Dock upptar de betydligt mindre än halva arbetstiden.