måndag 12 maj 2008

Bildbyrå vs. uppdragsfoto



Jag har fått frågan ganska ofta efter att jag gick med i Matton nu.
-Hur är det att jobba med en bildbyrå? Blir kreativiteten drabbad och blir man tvingad att göra en massa tråkiga bilder bara för att få vara med?

Svaret är att det är kanon att köra för en byrå!
I alla fall upplever jag det så hittills. Alla knäppa idéer jag haft har tagits emot med öppna armar och allt ifrån galna manipulationer till skogstroll och rena fashionbilder tycks funka på byrån.
Som det har varit nu så har jag kört på byrå-bilder när det varit lite dött med annat jobb i perioder, fast det kan hända att den tiden kommer att utökas ännu mer.
Det enda som saknas är modeller, så vill någon vara modell är jag alltid öppen för förslag.
Unga som gamla, pensionärer eller dansare.
Maila gärna in en bild på info@fotografmartin.nu så hör jag av mig!

Uppdragsfoto är ungefär lika kul, fast då på ett annat sätt eftersom man oftast ska verkställa någon annans vision.
Rent tekniskt kanske det ofta blir mer krävande och oftast den tpen av foto som man utvecklas mest av.
Så kontentan blir väl, i alla fall i mina ögon att en kombination av de båda är det bästa...

Inga kommentarer: