tisdag 27 maj 2008

Kaos i kameraväskan!

Det är ju tur att man har två av vissa saker...

För ett par veckor sedan lade min nya D3 och ett objektiv av att fungera under en plåtning.
Lyckligtvis så hade jag med mig det andra huset med, så plåtat blev det i alla fall.
När det så var klart och grejerna var hopplockade kom Ville med en vattenflaska: "-Titta pappa vad jag har gjort!"
Han tyckte uppenbarligen att det blev jättefint med vatten i blixtaggregatet...

Kameran skickades på service, aggregatet likaså, samt att ett extra aggregat införskaffades för att undvika panik i liknande situationer i framtiden.
Men, men. Förutom att plånboken blev tunnare så fick jag kameran rengjord, ett extra aggregat samt en redig promenad genom halva Stockholm för att få tag i ett nytt aggregat i tid för nästa jobb...

Inga kommentarer: